Jasper merkte haar hysterische bui (duh) en probeerde haar zo goed en kwaad als het ging te troosten, maar het was duidelijk dat ze op het moment ontroostbaar was, hij voelde haar pijn. en hoe erg die ook was en dat was bijna ondragelijk voor hem om te bedwingen maar al zou hij zijn gave bij haar gebruiken om haar te kalmeren nog zou het niet echt helemaal werken, zoveel pijn kon hij niet weg nemen, desondanks probeerde hij haar toch te kalmeren met zijn gave zodat ze in elk geval normaal begon te ademen en het snikken wat minder hysterisch werd. Hij hield haar ook nog steeds vast en weigerde haar los te laten om der aan te kunnen kjijken hij hoefde absoluut de blik in haar ogen niet te zien daardoor zou hij zich alleen nog maar ellendiger voelen en dat ook was niet iets wat hij graag wilde voelen allemaal. "Alice, kalm een beetje" suste hij der naja probeerde hij haar te sussen hij streek met z'n hand door haar haar en haalde even diep adem om zichzelf ook te kalmeren voor hij gek werd van haar pijn. Hij zette zich over de angs om haar ogen te zien heen en legde weer zijn hand onder haar kin om haar aan te kunnen kijken, de pijn in zijn stem was nog lichtelijk ook wezig maar niet meer dan de angst voor wat hij ging zien, zijn blik was kalm en rustig , troostend bedoel, niet alleen voor Alice maar ook voor zichzelf hij keek der lang aan en was toch blij dat hij besloten had haar in der ogen te kijken, zo kon zij in elk geval zien dat zijn pijn weg was, zijn eigen pijn dan die van haar niet. absoluut die van haar niet dat was overduidelijk en erg vervelend en dat was nog zacht uitgedrukt ook.
Emmett trok een wenkbrauw op "aaah men ik wilde net voorstellen misschien een gangbang te doen..." zei hij bedachtzaam maar de plagende twinkeling in zijn ogen verried hem "nee joh grapje jij denkt dat ik ook maar iemand anders aan jou zou laten zitten mooi niet" hij keek behoedzaam om zich heen "your mine!" hij grijnsde vrolijk.
Aro keek van Alec naar jane en weer terug en vroeg zicheven af of Jane wel helemaal helder bij haar hoofd was maar bij nader inzien...vond hij het eigenlijk ook niet eens zo'n heel slecht idee Alec en Jane konden goed met elkaar overweg en hij vond hen beiden erg aardig.
Alec trok een wenkbrauw op "jij bent wel in voor iets nieuws ik niet echt Jane" zei hij rustig al zou hij er veel voor over hebben om een x alleen met Jane te zijn , daar zou hij geen problemen mee hebben maar met Aro erbij ,?zijn meester? "ik weet het niet hoor" hij sloeg zijn armen over elkaar en keek sceptisch